مقایسه رنو مگان و آسترا و پژو ۳۰۸

جدیدا خودروی فرانسوی رنو مگان موفق شده است با پیشرانه بنزینی کم حجم جدیدی روانه بازارها گردد حال ما می خواهیم بدانیم که این خودرو در حال حاضر و با این شرایط قادر می باشد که خودروهای واکسهال آسترا و پژو ۳۰۸ را که رقبایش هستند شکست دهد یا خیر؟

در این چند وقت اخیر پیشرانه های بنزینی کم حجم شده خیلی شایع شده است دلیل این امر هم این می باشد که مقصودشان ارائه نمودن کارائی خوب است بی آنکه هزینه های هنگفتی صرف شود .

با این مطالب ذکر شده چندان جای تعجبی باقی نمی گذارد که بدانیم کمپانی رنو برای جدیدترین نسل مگان پیشرانه ۱٫۲ لیتری و توربو را ارائه نموده است .

زمانی که این پیشرانه با تریم GT Line ترکیب شود شاهد خودرویی هیجان‌انگیز، کم‌مصرف، مجهز و کاربردی هستیم. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱۲۸ اسب بخاری این خودرو از نظر قدرت کم نمی‌آورد. جزئیات اسپورت داخل و خارج خودرو جذابیت‌های ظاهری این خودرو را دوچندان کرده‌اند.

این خودرو تنها گزینه‌ی دوستدار خانواده‌ها نیست. واکسهال آسترا SRi نیز در جای خود مدلی برجسته است. زیر پوست این خودرو شما پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو را خواهید یافت که نسبت به وزن خود بسیار آرام و قوی است.

تکمیل‌کننده‌ی رقابت ما هم‌وطن رنو یعنی پژو ۳۰۸ است. با پیشرانه‌ای توربو، ظاهری شیک و لیست بلندبالای تجهیزات، این خودرو مدلی سرسخت در برابر مگان است. خب کدام‌یک از این سه هیجان‌انگیزترین مدل بوده و کمترین تأثیر را روی حساب‌های بانکی دارند؟

شاخ‌به‌شاخ

پیشرانه‌ها
هر شرکت با روش خود کم کردن حجم پیشرانه‌ها را در پیش گرفته است. همه‌ی پیشرانه‌ها از نوع توربو هستند اما واحد قدرت ۱٫۲ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری رنو تنها نسخه‌ی ۴ سیلندر است. پیشرانه‌ی پژو نیز ۱٫۲ لیتری است اما قدرت ۱۰۸ اسب بخاری دارد. پیشرانه‌ی ۱ لیتری آسترا کوچک‌ترین پیشرانه مصاف است اما دنده‌های کوتاه کمک می‌کنند تا آسترا نسبت به وزن خود قوی عمل کند.

اطلاعات سرگرمی
مگان حاضر در تست از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی سیستم R-Link 2 با بهای ۳۰۰ پوندی سود می‌برد که دارای صفحه‌نمایش ۸٫۷ اینچی می‌باشد. استفاده از این سیستم آسان بوده و گرافیک مناسبی دارد. سیستم IntelliLink واکسهال با سرویس OnStar و اینترنت ۴G عرضه می‌شود.

حالت‌های رانندگی
سیستم Multisense رنو به شما اجازه می‌دهد تا بین حالت‌های خنثی، اکو، کامفورت و اسپورت یکی را انتخاب کنید. در مقابل آسترا تنها از گزینه‌های نرمال و اسپورت استفاده می‌کند درحالی‌که سیستم مشابه در پژو بهای ۳۷۰ پوندی دارد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: واکسهال آسترا
آسترا برنده‌ی این مصاف است. مدل ۱ لیتری Sri بی‌شک یکی از بهترین مدل‌ها به لطف ترکیب مناسب کارایی، هندلینگ فرز، ظاهر تیز و تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه است. این خودرو به اندازه‌ی مگان جادار و راحت نیست اما به عنوان یک هاچبک خانوادگی هیجان‌انگیز و مقرون‌به‌صرفه انتخابی مناسب است.

رتبه‌ی دوم: رنو مگان
مگان هنوز هم یکی از هاچبک های مورد علاقه‌ی ماست اما این نسخه‌ی GT Line با پیشرانه ۱٫۲ لیتری آن‌گونه که بایدوشاید عمل نمی‌کند. درحالی‌که مگان از ظاهر اسپورت سود می‌برد اما سواری آن با مدل‌های استاندارد تفاوتی ندارد و پیشرانه باید به سختی کار کند؛ اما نیمه‌ی پر لیوان شامل تجهیزات مناسب، جاداری، راحتی و خرید با روش‌های متفاوت و آسان است.

رتبه‌ی سوم: پژو ۳۰۸
رتبه‌ی سوم برای پژو رسوایی نیست. جذابیت، کیفیت خوب و سواری مناسب از ۳۰۸ خودرویی شیک و توانا ساخته است. تریم Allure با همه‌ی تجهیزات اضطراری عرضه می‌شود به علاوه ویژگی‌های مناسبی چون چراغ‌های جلوی LED نیز به آن اضافه شده‌اند. هرچند قیمت بالا، ارزش کم مدل دست‌دوم و سیستم اطلاعات سرگرمی‌ای که پشت سر رقبا قرار می‌گیرند از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌روند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید