مشخصات رنو ساندرو

 

پس از موفقیت «شرکت رنو» در تولید «ال ۹۰» و استقبال خوبی که از این محصول شد، این شرکت تصمیم گرفت تا خودروی جدید دیگری را باهمان پلت فرم ال ۹۰ و البته با طراحی زیباتر و جدیدتر طراحی و تولید نماید. این محصول که ساندرو نام دارد برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی در معرض دیدگان قرار گرفت. ابتدا در کشور رومانی و سپس با اقبال خوبی که داشت در کشورهایی مثل آرژانتین و برزیل و …. تولید شد.

رنو ساندر بطور کامل از پلت فرم ال ۹۰ بهره می برد در حقیقت می توان ساندرو را ال ۹۰ هاچ بک نامید زیرا به جز طراحی خارجی خودرو بسیاری از المان های ال ۹۰ در ساندرو مورد استفاده قرار گرفته است.

رنو ساندرو را می توان در رده هاچ بک های ۵ درب شهری به حساب آورد. طراحی خارجی این خودرو بر خلاف ال ۹۰ از خطوط تیز و مربع گونه خبری نیست . طراحی خارجی این خودرو بصورت خطوط منحنی دار و قوسی شکل طراحی شده تا کمی جوان پسند و دلنشین تر از ال ۹۰ گردد.در جلوی خودرو دو چراغ بزرگ بیضوی شکل قرار دارد که منتهی به جلو پنجره شده که تا حدودی شبیه به «رنو مگان» می باشد.چراغهای عقب خودرو بطوری طراحی شده که  با چراغهای جلو هارمنی خاصی دارد.

فضای داخلی این خودرو با لطف طول ۴٫۰۲ متری خودرو از فضای خوبی برخودار بوده بطوری که از بیشتر خودروهای همقوار خود بزرگتر و بهینه تر می باشد..گنجایش محفظه بار «ساندرو» برابر با ۳۲۰ لیتر بوده که نشان از طراحی خوب داخلی خودرو دارد.

طراحی داخلی این خودرو مانند «رنو داستر» الگو گرفته از رنو ال ۹۰ می باشد بطوریکه به محض نشستن در داخل ساندرو احساس خواهید کرد پشت فرمان ال ۹۰ نشسته اید. المان های داخلی خودرو بسیار ساده و ارزانقیمت طراحی شده است.

از نظر ایمنی این خودرو دارای سیستم های ABS ، EBD و EBA می باشد و همچنین EURO-NCAP ( سازمان و استاندارد ایمنی اروپا ) به این خودرو ۴ ستاره داده است که آنرا در رده محصولات دارای ایمنی مناسب ارزیابی داشته است .

رنو برای این خودرو چندین موتور در نظر گرفته است که به نظر می آید پارس خودرو موتور ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ را برای بازار داخلی در نظر گرفته است . میزان قدرت خروجی این موتور برابر با ۱۱۲ اسب بخار و مصرف سوخت آن برای سیکل شهری برابر با ۹٫۳ لیتر می باشد.رنو ساندرو با این موتور صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۱۰٫۸ ثانیه طی می کند.

 

از آنجا که رنو ال ۹۰ با استقبال بازار ایران روبرو شد انتظار می رود که رنو ساندرو نیز بین مشتریان ایرانی محبوب گردد زیرا بین تولیدات داخل خودروی هاچک بک مناسبی تولید نمی گردد و این خودرو باید با خودروهای چینی رقابت تنگاتنگی داشته باشد.

البته شرکت پارس خودرو باید توجه داشته باشد که در قیمت گذاری این خودرو دقت کامل داشته باشد تا با رقابت با خودروهای ارزان قیمت چینی از قبیل لیفان X50  که در حال حاضر با قیمتی زیر ۵۰ میلیون تومان عرضه می گردد ،دچار مشکل نگردد.

قابل ذکر است از سال ۲۰۱۳ به بعد رنو نسخه فیس لیفت شده این خودرو را با تغییراتی در ظاهر به بازار عرضه شده است  .البته از اخبار رسیده می توان حدس زد که پارس خودرو قصد دارد همان نسخه قدیمی را در ایران به تولید برساند.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید