رنو اسکالا کروک | RENAULT SCALA

از هنگامی که نگین خودرو وارد بازار ایران شد، موارد مشابه به روز محصولات رنو مانند لتیتیود و یا کولیوس به بازار ایران راه یافتند اگرچه نگین‌خودرو نتوانسته آن طور که باید و شاید محصولات رنو را به بازار وارد  کند اما با توجه به قیمت وهزینه  این محصولات همیشه جزو گزینه‌های اصلی بوده‌اند.
حال نگین‌خودرو بعد از پیش فروش رنو اسکالا هاچ‌بک (یا همان رنو مگان ما) این بار سراغ مدل کروک آن رفته است وتصمیم دارد  بعد  از بزرگانی مانند ب‌ام‌و سری ۳ کروک و یا لکسوس IS کروک، یک خودروی دیگر را در این سگمنت به بازار وارد کند تا دیگر جوانانی که خواهان  یک خودروی کروک می باشند مجبور نباشند به دنبال خودروهای دسته دوم موجود در بازار بروند.
مدلی که قرار است به بازار وارد  شود دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است که می‌تواند حداکثر ۱۴۰ اسب‌بخار را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر اسکالا کروک ۱۱٫۷ ثانیه است که زیاد چشمگیر نمی باشد ! همچنین مصرف سوخت این فرانسوی در بیرون از شهر ۶٫۳ لیتر، در درون شهر ۱۰٫۹ لیتر و به صورت ترکیبی ۷٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد.
شاید از نظر پیشرانه اسکالا آن طور که از انتظار می‌رود قوی نیست، اما از نظر امنیت  و تجهیزات رفاهی اسکالا مانند محصولات دیگر رنو و به عنوان یک خودروی اروپایی در سطح عالی است. به طور مثال می‌توان به سیستم‌های ترمز ABS، EBA، ESP، سیستم ضد لغزش ASR و سیستم محافظ سر در هنگام واژگونی اشاره نمود . همچنین از حیث تجهیزات رفاهی اسکالا دارای سقف پانوراما، سنسور نور و باران، روکش چرمی صندلی‌ها، ترمز دستی برقی، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم استارت دکمه‌ای و کروز کنترل هست .
از جهت قیمتی  شاید به درستی نتوان هنوز قضاوتی در مورد رنو اسکالا کروک کرد اما اگر بخواهیم با در نظر گرفتن   قیمت پایه حدود ۲۳ هزار پوندی آن کمی حدس و گمان بزنیم، شاید شاهد حضور این خودرو در محدوده قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان خواهیم بود. در نهایت باید گفت که اسکالا کروک با پیشرانه‌ای نسبتا ضعیف، امکانات رفاهی خوب و سطح ایمنی در حده خوب می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که تنها خواستار یک خودروی کروک به روز و صفر کیلومتر هستند و قدرت پیشرانه برای آن‌ها جزو اولویت‌های اول آن‌ها نمی باشد .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید