اطلاعاتی از رنو مگان ۲۰۱۶

از نمای بیرون که به مگان جدید نگاه می شود می بینیم که این خودرو در میان همه خودروهای فرانسوی که در حال تولید می باشد بسیار زیبا تر است .

باید گفت که این خودرو از آلفارومئو الهام گرفته شده است . طراحی مگان جدید یک طراحی پیچیده می باشد .

مگان جدید دارای چراغ های روز بزرگ می باشد که به اندازه کافی به آن مدل داده شده است . چراغ های مذکور در قسمت عقب و جلوی خودرو مستقر شده اند و باعث خلق چهره ای جدید و زیبا شده اند .

علاوه بر ویژگی های مذکور باید گفت که مشخصه های کناری خودرو با عقب آن به خوبی تطابق دارند .

اگر چه ظاهر آن در کل تا حدودی تخیلی است ، اما فکر می‌کنیم که مگان جدید معیار جدیدی را در طراحی قطعاتش در نظر گرفته است

می توان گفت بخش داخلی آن کمی قدیمی است ، اگرچه صفحه ۸٫۷ اینچی شبیه به iPad که به صورت عمودی قرار گرفته ، تغییر خوبی است . سیستم سرگرمی R-link 2 به کار رفته در آن کاربری ساده و راحتی دارد و بسیاری از ویژگی‌های آن قابل شخصی سازی است .

صندلی های جلو و عقب نیز بسیار منعطف هستند و فضای کافی برای پا وجود دارد ( به لطف قرارگیری مناسب پشتی صندلی‌های جلو ) و جا برای قرار گیری چهار فرد با جثه بزرگ در ماشین وجود دارد . برای سرنشینان عقب با قدی بلندتر از ۱۸۵ سانتی متر ممکن است که سقف کمی کوتاه باشد . صندوق عقب ۴۳۴ لیتری برای قراردادن کالسکه ای با سایز متوسط کافی است و هیچ مشکلی هم نباید در حمل لوازم اضافی با چند تا چمدان وجود داشته باشد .

هنگامی که رنو مگان جدید وارد بازار شود ، در ابتدا صاحب خودرویی با سه انتقال دهنده نیرو می شوید . مدل پایه توربوشارژ آن با بنزین ۱٫۲ لیتری از نوع  دستی است که ۹۷ کیلووات توان و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور ، ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۰٫۶ ثانیه ، و ۵٫۳ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند . انتقال دو کلاچی هفت سرعته نیز در این موتور امکان پذیر خواهد بود .

تنها موتور دیزلی در این رنج ، توربوی ۱٫۵ لیتری که ۸۱ کیلو وات و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و انتقال خودکار دو کلاچی هفت سرعته را ارائه می‌کند ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۲٫۳ ثانیه ، ۳٫۷ لیتر مصرف سوخت در هر ۱۰۰کیلومتر . برای اطلاعات بیشتر ، می توانید مشخصات رنو مگان ۲۰۱۶ را مطالعه کنید .

تا زمانی که مدل اسپورت رنو جدید در ۲۰۱۷ برسد برترین پیکربندی متعلق به رنو مگان GT خواهد بود ؛ خودرویی که رنو در نمایشگاه های بین‌الملی خودروها در کشور های مختلف به ما داده است .

از لحاظ ظاهری ظاهر آن با GT و علائم و نشانه‌های رنو اسپورت فرق دارد در حالی که داخل آن دارای صندلی‌های آلکانترا ، سیستم فرمان مخصوص GT و حتی نشانه‌های بیشتری از رنو اسپورت دارد .

موتور رنو مگان یک توربو چهار سیلندری ۱٫۶ لیتری است که توان ۱۵۱ کیلووات و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور با انتقال خودکار دو کلاچی هفت سرعته ( بدون دنده دستی ) تولید می کند .

با افزودن سیستم کنترل استارت ( گرفته شده از رنو اسپورت ) GT می تواند در ۷٫۱ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلو متر بر ساعت برسد . در واقع از آن نیز سریع‌ تر است و فکر می کنیم که رنو آن را نگه‌ داشته تا جایی برای مدل‌های RS باشد .

رنو خودروی تیزی است تا نشان دهد GT جدید همانند RS نیست ( اگرچه به حدکافی نشان از RS دارد ) اما این مدل بین مگان معمولی و RS قرار می‌گیرد . GT توسط مهندسین RS تنظیم شده است اما فاقد فاکتورهای سختی است که ما از یک مدل مسابقه‌ای انتظار داریم .

ویژگی های اسپرت مگان GT اسپورت شده هنگام سواری بیش از همیشه مشهود است که در دست‌اندازها عملکرد خوبی دارد . اگرچه از لحاظ استحکام ، GT شبیه مک‌ فرسون (جلو) و تعلیق اکسل نیمه سخت (عقب) ، عملکرد خوبی در دست‌اندازها و سرعت گیری مجدد دارد .

مگان GT قابلیت سوئیچ بین حالت‌های comfort ، neutral  و اسپورت ( به علاوه ، حالت دیگری که می تواند ترکیب و تطبیق باشد ) بسته به احتیاج راننده دارد .

درحالت comfort فرمان سبک می شود اما دریچه کنترل بنزین کمی برای ذخیره بنزین کند است . با تغییر به حالت اسپورت فرمان کمی وزن می گیرد و پدال گاز جان می گیرد . در این حالت ، رنو یک اگزوز مصنوعی اضافه کرده است که به اتاق پمپ می‌شود .

انتقال نیرو نرم و راحت انجام می شود و ما آن را احساس نمی‌کنیم چراکه در سرعت پایین یا در سرعت گرفتن سروصدای زیادی ندارد . با وزن ۱۳۹۲ کیلوگرم GT باید می توانست با گشتاور بیشتری کار کند .

در مناطق لغزنده می توان گفت که مگان GT شایسته‌ی نشان‌هایش هست . ویژگی که بی شک به خودروی فرانسوی کمک می‌کند در گوشه های تنگ به خوبی بپیچد ، داشتن چهار چرخ متحرک است . در سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت (یا ۸۰ کیلومتر در ساعت در حالت اسپورت ) چرخ‌های عقب مگان GT زاویه گردش ۲٫۷ درجه‌ای نسبت به هم دارند که اجازه گردش در گوشه‌های تندتر را می‌دهد در حالی که در سرعت بالاتر یک درجه هم در همان جهت می‌چرخند .

همه اینها قابلیت هایی است که به یک ماشین مستحکم اضافه شده است ضمن اینکه به عنوان یک راننده معمولی هنوز کاستی هایی در ذهن وجود دارد . تا زمانی که آن‌ها را کنار هم نگذاریم به سختی می توان گفت که آیا مگان از ماشین Golf با پتانسیل بالا (۱۶۲ کیلو وات ، ۳۵۰ نیوتن متر ) بهتر است یا نه ، اما برداشت اولیه ما این است که شاید در کل قابلیت و مرغوبیت حریف آلمانی خود را نداشته باشد .

سیستم فرمان کمی پیچیده است اما بیش‌تر از آن انتقال هفت سرعته دو کلاژی هست که ما را مردد می‌کند . فرمان این خودرو گاهی نرم است ، اما در اطراف شهر گاهی اوقات با تغییردنده تکانی شدید می‌خورد که بهمین دلایل برخی معتقدند مگان خودروی خوبی است اما عالی نیست .

با قرارگیری هر دو دست در وضعیت رانندگی صحیح خواهید یافت که فاصله دست تا دنده به صورت غیرمنطقی زیاد است ( و در محلی بالاتر از چیزی که باید یاشد قرار گرفته ) و رنو نصف دنده را بیرون کار گذاشته تا جا برای سایر سیستم های اطراف راننده بیشتر باشد .

فرمان در جایی است که دوست داریم ، روی آن کلید بالابر شیشه و کنترل صدا قرار گرفته است ( البته در فرانسه اصرارشان بر استفاده از کنترل است به جای جایگزینی آن روی فرمان ) . از این نظر – مانند برخی از مدل‌های شبیه پژو – فرانسه دوباره ویژگی‌های ارگونومی عجیبی طراحی کرده است . این ویژگی ها خیلی آزار دهنده نیستند و بدون شک هر شخصی می‌تواند به آن عادت کند . به علاوه در حالت اسپورت GT تغییر دنده بدون کمک شما به خوبی صورت می گیرد .

در جاده های پهن و باز ، مگان GT واقعا جان تازه ای می گیرد . از شما می خواهد تندتر برانید چراکه به آسانی شتاب می گیرد و ترمزها نیز حساس هستند پس نیازی به استفاده بیش از حد از آنها نیست . گشت زدن با مگان در جاده بارانی با سرعتی بالا ، بدون نگرانی از سبک وزنی جلوی خودرو یا ترس در پیچ‌ها ساده است .

مگان GT دارای ظاهر و زرق و برق فرانسوی ، با انتقال نیرو و دینامیکی همانند حریفان اروپایی خود است . اگر شما به دنبال چیز خاصی نظیر GTI نیستید ، از خیلی جهات انتخاب خوبی است .

قطعا در این خودرو کاراکترهای مختلف و چیزهای زیادی وجود دارد که به دنبال آن هستید ، که در رقبای آن موجود نیست . این شامل چیزهای ساده نظیر توانایی تغییر روشنایی محیط داخلی ماشین ( در درها و اطراف کنسول مرکزی ) به رنگ‌های مختلف و حتی توانایی خاموش کردن روشنایی عقب در عین نگه داشتن روشنایی جلو وجود دارد ( مثلاً اگر بچه‌ها در پشت خوابیده باشند ) . سرعت سنج دیجیتال با رزولوشن بالا که می‌تواند به چندین طرح عوض شود از دیگر ویژگی های این خودرو است .

از جمله ویژگی های مشهود رنو قابلیت های ایمنی آن مانند کنترل سرعت فعال ، ترمز فعال ، هشدار خروج از لاین و مسافت ، هشدار نقاط کور ، سنسورهای پرتو بالا و پایین خودکار و التراسونیک ۳۶۰ درجه‌ای برای پارک کردن است . البته همه فن‌آوری‌های امنیتی در بخش‌های بالا قابلیت انتخاب دارند اما اکثر آنها معمولا استفاده می‌شود .

به عقیده برخی صاحب نظران ، رنو مگان GT 2016 بدون شک بهترین ماشین ساخت فرانسه تا به امروز است .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید